Test Canon EOS R7

Recenze Canon EOS R7

Bezzrcadlovka Canon EOS R7 je nástupcem povedeného poloprofesionálního fotoaparátu Canon EOS 7D Mark II. Původně měla přijít ještě zrcadlovka Canon EOS 7D Mark III. Tedy alespoň dle zpráv z roku 2019. Tu se ale společnost Canon nakonec rozhodla nevydat. Místo toho se soustředila na nástupce tehdejších full-frame bezzrcadlovek Canon EOS R a Canon EOS RP. Výsledkem toho jsou skvělé nové bezzrcadlovky. Na jednu z nich se dnes podívám. Tento článek je tedy též malé srovnání s předchůdkyní – výše jmenovanou zrcadlovkou.

Canon EOS R7 a trocha historie

Bezzrcadlovka EOS R7 je nováčkem společnosti Canon. Tedy alespoň s ohledem na datum psaní tohoto článku – srpen 2022. Vyšla totiž v červnu 2022 a to společně se svojí „sestřičkou“ Canon EOS R10. Jedná se o první moderní bezzrcadlovku typu EOS R, tedy vlastně dvě bezzrcadlovky, které mají menší senzor typu APS-C. K tomu, ve stejnou dobu, vydala společnost Canon i několik nových objektivů s bajonetem Canon RF-S právě pro tento nový typ bezzrcadlovek. Nyní ale již k samotnému fotoaparátu Canon EOS R7.

Bezzrcadlovka Canon EOS R7 + Canon RF-S 18-150mm f/3,5-6,3 IS STM | moje Tajemno
Bezzrcadlovka Canon EOS R7 s objektivem Canon RF-S 18-150mm f/3,5-6,3 IS STM. Pro zvětšení klikněte.

Tělo Canon EOS R7

Tělo bezzrcadlovky Canon EOS R7 se primárně skládá z hořčíkové slitiny a vysokopevnostního konstrukčního plastu. Jak je u těchto nových bezzrcadlovek zvykem, tělo je odolné vůči prachu a vlhkosti. Tedy samozřejmě za předpokladu, že jsou všechny krytky na svých místech, příp. máte správně nasazený odolný objektiv.

Canon EOS R7 zepředu | moje Tajemno
Canon EOS R7 zepředu, pro zvětšení klikněte

Design i mechanické provedení bezzrcadlovky Canon EOS R7 a vlastně i EOS R10 se trošičku liší od předchozích modelů bezzrcadlovek typu EOS R. Konkrétně jde o umístění rychloovladače. Ten se u EOS R7 nachází v horní části a drobnější EOS R10 jej postrádá úplně. Je to sice nový koncept, ale stačí si fotoaparát jen trochu „osahat“ a fotograf si na ovládání rychle zvykne.

Rozložení ovládacích prvků u bezzrcadlovky Canon | moje Tajemno
Canon EOS R7 – zadní část, pro zvětšení klikněte

Pro srovnání uvádím rozměry a váhy několika fotoaparátů. Dnešní testovaná bezzrcadlovka Canon EOS R7 má pěkné rozměry 132 × 90 × 92 mm, které dobře padnou do drobnější ruky. Její váha je však nezanedbatelných 612 g (s akumulátorem a paměťovou kartou). Její sestřička EOS R10 má titěrných 123 × 88 × 83 mm a váží velmi skromných 429 g. Předchůdce EOS R7, zrcadlovka Canon EOS 7D Mark II, má rozměry 149 × 112 × 78 mm a váží vysokých 910 g.

Akumulátory a výdrž

Součástí těla fotoaparátu je samozřejmě i akumulátor. Konkrétně můžete použít tři typy akumulátorů Canon. Konkrétně modely: LP-E6, LP-E6N a LP-E6NH.

Při použití LP-E6 je zde ovšem jisté omezení. Tento akumulátor není kompatibilní s nabíjením prostřednictvím rozhraní USB ve fotoaparátu. K jeho nabití tedy potřebujete klasickou nabíječku, příp. autonabíječku.

Nejstarší akumulátor LP-E6 má kapacitu „pouhých“ 1800 mAh. O něco novější varianta LP-E6N má kapacitu 1865 mAh. Nejnovější a doporučovaný akumulátor LP-E6NH má kapacitu rovných 2130 mAh.

Při používání nejnovějšího typu akumulátoru je výdrž při fotografování přes LCD displej přibližně 770 snímků. Při focení skrz elektronický hledáček pořídíte přibližně 500 snímků. Tedy alespoň dle společnosti Canon. Má zkušenost je taková, že při běžném používání fotoaparátu – při brouzdání v menu a při silném jasu LCD displeje (což je v letním období normální) přes LCD displej vyfotíte lehce přes 650 fotografií a přes elektronický hledáček lehce pod 400 snímků.

Ovládací prvky

Nechci popisovat každé tlačítko fotoaparátu. Koneckonců, od toho je na stránkách projekt Ovládněte svojí (bez)zrcadlovku. Nicméně přiznávám, že ovládání bezzrcadlovek, resp. jejich ovládací prvky, jsou pro mne něco trochu nového, na co jsem si musel trochu zvyknout. Tedy alespoň pokud přecházíte z velkých profesionálních zrcadlovek. Nicméně není to nic hrozného.

Canon EOS R7 ze shora | moje Tajemno
Canon EOS R7 – horní část, pro zvětšení klikněte

Například jsem si z předchozích fotoaparátů zvykl na velký stavový displej v horní části fotoaparátu. Ten mají ovšem pouze bezzrcadlovky Canon EOS R, R3 a R5. Fotoaparáty EOS RP, R6, R7 a R10 jej úplně postrádají.

Navíc mám pocit, že z pohledu ovládání moderních bezzrcadlovek se společnost Canon tak trochu hledá. Jasně, není to nic, s čím by byl nějaký opravdový problém (po delší době používání). Nicméně při testování posledních fotoaparátů EOS R3, R5, R6, R7 a R10 jsem stále hledal nějaká tlačítka. Pevně věřím, že se situace s rozmístěním ovládacích prvků do budoucna trochu ustálí a přechod mezi novými bezzrcadlovkami bude tak pohodlnější.

Paměťové karty pro Canon EOS R7

Stejně jako předchůdce EOS 7D Mark II, má i EOS R7 dva sloty na paměťové karty. Už se ovšem nejedná o CF (CompactFlash) + SD (SecureDigital), ale jde o dvojici SD karet kompatibilních se specifikací UHS-II. Karty tak mohou dosahovat rychlostí kolem 300 MB/s. Což se hodí jak při rychlém kontinuálním snímání, tak i při kopírování fotografií do počítače. Velikost karet není omezena.

Rozšíření těla fotoaparátu

Bezzrcadlovka Canon EOS R7 podporuje mnoho příslušenství společnosti Canon:

• moderní externí blesky Speedlite, např. nové typy 600EX II-RT a EL-1,
  • vysílače k bleskům (Transmitter) Speedlite ST-E3-RT (verze 1 i 2), ST-E10,
  • stereofonní mikrofony DM-E1 (směrový), nebo DM-E100,
  • přijímač GPS signálu GP-E2,
  • adaptér EF-EOS R na bajonet pro možnost používat objektivy typu Canon EF a EF-S,
  • propojovací USB kabel IFC-100U (typu USB-C),
  • bezdrátové ovladače RC-1, RC-5, RC-6 a dálkové ovládání BR-E1,
  • dálková spoušť RS-80N3 a RS-60E3, kabelová spoušť s časovačem TC-80N3,
  • USB napájecí adaptér PD-E1,
  • akumulátory LP-E6 (s jistými omezeními), LP-E6N a hlavně LP-E6NH.

Velkým překvapení ovšem je, že k fotoaparátu nepřipojíte bateriový grip. Díky němu můžete používat najednou hned dvojici akumulátorů (delší výdrž), ale hlavně se fotoaparát lépe drží v rukou. S bateriovým gripem se totiž zpravidla lépe fotografuje na výšku. Navíc se na originálním gripu nacházejí též ovládací prvky jako spoušť, hlavní ovladač, aj. Toto je velké zklamání a omezení pro řadu fotografů. Bez gripu se fotoaparát ne všem dobře drží v rukou. Obzvláště u větších objektivů je úchop za fotoaparát docela nepříjemný.

Senzor a čip fotoaparátu Canon EOS R7

Jak jsem zmínil v úvodu, Canon EOS R7 není jako její předchůdkyně (bezzrcadlovky EOS R, RP, R3, R5 a R6) typu full-frame. Má menší senzor typu APS-C. Jeho velikost je pro Canon standardních cca 22,3 × 14,8 mm. Jeho rozlišení je naopak vysokých cca 32,3 Mpx (efektivně). Vzniklé snímky dosahují rozlišení 6960 × 4640 obrazových bodů. Oproti předchůdci EOS 7D Mark II s 20 megapixely je to solidní skok. Jak plyne z rozlišení, poměr stran obrazu je standardních 3:2. Díky menšímu senzoru počítejte s crop faktorem o hodnotě ×1,6. Což se hodí zejména těm, kteří chtějí být fotografovanému objektu takříkajíc blíže (např. u wildlife fotografie).

Čip – procesor Canon DIGIC X | moje Tajemno
Čip Canon DIGIC X

Obraz a celkové řízení fotoaparátu obstarává léty prověřený čip DIGIC X. Ten se jako první objevil v profesionální zrcadlovce Canon EOS 1D X Mark III v roce 2020. Stejný čip se nachází v bezzrcadlovkách (podle data vydání) EOS R5, R6, R3 a též v R10.

Předchůdce EOS 7D Mark II měl ve svých útrobách dvojici čipů DIGIC 6. Oproti nim je nový čip DIGIC X přibližně 3× tak rychlejší ve zpracovávání obrazu. Navíc dokáže zpracovat velké množství snímků při kontinuálním snímání. S mechanickou závěrkou zvládne EOS R7 fotografovat rychlostí 15 snímků za sekundu v datovém formátu RAW. V režimu elektronické závěrky je to dvojnásobných 30 snímků za sekundu. Vyrovnávací paměť (buffer) je nicméně relativně malá. Při 15 sn./s pojme přibližně 51 RAW souborů. Při 30 sn./s pouhých 42 RAWů. Pokud fotografujete do obrazového formátu JPEG, hodnoty jsou mnohem lepší. Jedná se o přibližně 224 snímků při 15 sn./s a 126 snímků při 30 sn./s.

Čip podporuje velmi pokročilé sledování objektů Dual Pixel CMOS AF II (vylepšená verze EOS iTR AF). Dokáže sledovat lidi (oči, tvář, hlavu, tělo), zvířata (psy, kočky a ptáky) a vozidla (závodní automobily, nebo motocykly).

Funkce fotoaparátu Canon EOS R7

Na první pohled se oproti předchůdci, zrcadlovce Canon EOS 7D Mark II, nová bezzrcadlovka Canon EOS R7 zase tolik neliší, co se funkcí týče. Nicméně několik změn a vylepšení se najde. Kupříkladu volič expozičních režimů. Starší EOS 7D Mark II disponuje úplnou automatikou, poloautomatickými expozičními režimy, manuálním expozičním režimem a třemi extra nastavitelnými režimy. EOS R7 je na tom stejně, ale navíc přidává scénický režim (SCN), režim kreativních filtrůflexibilní prioritu (Fv).

V režimu SCN (speciální scéna, angl. special scene) se fotoaparát pokusí nastavit expozici tak, aby vyhovovala zvolenému režimu. Můžete vybrat mezi režimy:

• portrét (ostrý obličej, rozmazané pozadí),
  • skupinové foto (osoby v popředí i pozadí by měly být ostré; lepší na širokoúhlý objektiv),
  • krajina (ostrý obraz v popředí i v pozadí; lepší fotit na širokoúhlý objektiv),
  • panoramatický snímek (spojení více fotografií do jedné ve směru, který si sami zvolíte),
  • sport (pro osoby či vozidla v pohybu),
  • děti (pro aktivní pohyb dětí, živější odstíny pokožky),
  • panning,
  • detail (pro blízký záběr na malý objekt, ideální při použití makroobjektivu),
  • jídlo (fotografie se projasní a má způsobovat větší chuť k jídlu),
  • noční portrét (je potřeba externí blesk a ideálně též stativ),
  • noční scény z ruky (fotoaparát pořídí 4 snímky a pokusí se potlačit pohyb),
  • HDR Backlight (při silném protisvětle, pořídí se 3 fotografie s různou expozicí),
  • tichá závěrka (vypne zvuky a tóny fotoaparátu, aktivuje elektronickou závěrku).
Canon EOS R7 konektory | moje Tajemno
Canon EOS R7 – konektorová část, pro zvětšení klikněte

V režimu kreativních filtrů si můžete vybrat mezi:

• Č/B zrno (černobílý zrnitý snímek),
  • měkké ostření (dodá snímkům měkký vzhled),
  • rybí oko (přidá soudkovité zkreslení),
  • efekt akvarel (vzhled akvarelu s tlumenými barvami),
  • efekt levného fotoaparátu (posune barvy, ztmaví rohy snímku),
  • efekt miniatury (efekt diorámy),
  • HDR fotografie (s nastavením na standardní, živé, výrazné a reliéfní).

Flexibilní priorita

Nejspíše všichni znáte označení expozičních režimů. Tedy, manuální expoziční režimy Bulb (dlouhé expozice) a M. Poloautomatické expoziční režimy Av a Tv (priorita clony a priorita času). Nakonec automatický expoziční režim P, příp. tzv. „zelené autíčko“, tedy obvykle zeleně značený obdélník, přím zelený nápis AUTO. U EOS R7 se objevuje i „tajemný režim“ Fv.

Jedná se o tzv. flexibilní prioritu AE (angl. Flexible value). V tomto režimu můžete nastavit rychlost závěrky, hodnotu clony a citlivost ISO a zkombinovat tato nastavení s volbou kompenzace expozice.

Jinak řečeno, díky tomuto režimu už nemusíte přepínat mezi režimy M, Av, Tv a P. V režimu Fv můžete totiž nastavit konkrétní hodnoty expozičního času, clonycitlivosti ISO, ale též automatický režim – hodnota „auto“.

Tak například, když nastavím závěrku na [AUTO], clonu si vyberu sám, citlivost ISO zvolím ručně, nebo nastavím [AUTO], dostanu prioritu clony (Av). K tomu můžu navíc, stejně jako v klasické prioritě clony, používat i korekci expozice. Když oproti tomu nastavím všechno na [AUTO], dostanu automatický režim P.

Další funkce fotoaparátu Canon EOS R7

V textu výše jsem zmínil několik novinek, které možná překvapí nejednoho fotografa. Nicméně bezzrcadlovka Canon EOS R7 disponuje i řadou starých dobrých funkcí, kteří fotografové znají z moderních zrcadlovek. O mnohých funkcích jsem již v minulosti psal. Proto přikládám rovnou seznam s odkazy na konkrétní články. Významné změny zmíním pod tímto seznamem.

Funkcí výše není opravdu málo a to jsem ty úplně nejběžnější záměrně vynechal, aby nebyl seznam minimálně dvojnásobný. Menu fotoaparátu je opravdu rozsáhlé a spousta nových funkcí ovlivňuje jiné nastavení fotoaparátu. Tím chci říci, že aktivací něčeho, můžete deaktivovat něco jiného. Naštěstí vás o tom fotoaparát informuje. Mimochodem o kolik je fotoaparát složitější vypovídá sama uživatelská příručka. U Canon EOS 7D Mark II má tento návod cca 550 stránek. U Canon EOS R7 je to stránek 970. Každopádně níže najdete výpis některých novinek dnešní testované bezzrcadlovky a kratší popisek.

Picture Style

Pokud používáte tzv. Picture Style, je zde určitá novinka. U předchůdci dnešní bezzrcadlovky, EOS 7D Mark II, lze nastavit pouze ostrost, kontrast, saturace a tón barvy. V EOS R7 se ostrost rozšířila o trojici nastavení – síla, jemnost a práh. Ostrost snímků si tak lépe nastavíte dle vašich představ.

Režim RAW série

Díky tomuto režimu se v režimu kontinuálního snímání ukládají všechny po sobě jdoucí datové RAW soubory do jednoho. Tento velký soubor označuje společnost Canon jako soubor dat – „roličku“. Z této roličky lze vybrat požadovaný soubor a uložit jej jako obrazový formát JPEG či HEIF, příp. jako jednotlivý datový soubor RAW.

V tomto režimu lze zapnout i tzv. předsnímání. To započne po krátkodobém stisknutí spouště do poloviny. To je dobré v případě, že chcete zaznamenávat velmi rychlé děje. Ne vždy totiž fotograf stihne zareagovat a předsnímání v tomhle ohledu pomůže.

Bracketing ostření

Díky této funkci se pořídí předem zvolený počet snímků s různým zaostřením. Výsledkem toho je snímek s velmi vysokou hloubkou ostrosti. Předem si zvolíte, kolik snímků fotoaparát pořídí pro výsledný snímek (od 2 do 999) a jak moc má posouvat zaostření. Též si můžete vybrat, zdali chcete kompenzovat případné změny expozice v průběhu fotografování. Též máte na výběr, zdali vám stačí pouze zdrojové snímky (složíte si snímek sami v nějakém pokročilém editoru), nebo zda to za vás udělá fotoaparát.

Stabilizace obrazu

Canon své nové bezzrcadlovky, včetně EOS R7, vybavil novým systémem stabilizace obrazu. Už nespoléhá pouze na stabilizaci v objektivu, ale též stabilizuje senzor přímo ve fotoaparátu. Například se stabilizovaným objektivem Canon RF-S 18-150mm f/3,5-6,3 IS STM a stabilizovaným senzorem fotoaparátu dosahuje stabilizace až 7 EV. Konkrétně na ohniskové vzdálenosti 150 mm.

Auto úroveň

Funkce pomáhá udržet snímky v rovině (funguje též při vertikálním snímání).

Simulace zobrazení

Při aktivaci této funkce zobrazený jas snímku a hloubka ostrosti více odpovídá skutečnému jasu (expozici) snímků. Funkce spolupracuje i s tlačítkem pro kontrolu hloubky ostrosti.

Simulace optického hledáčku

Simulace optického hledáčku, jak název napovídá, simuluje fungování optického hledáčku. Vyfotografovaná scéna se však může v některých případech lišit od toho, co v simulovaném hledáčku vidíte!

Video

Co se natáčení videí týče, jsou nové bezzrcadlovky vcelku solidními dříči. Canon EOS R7 umí zaznamenávat video v rozlišení 4K (3840 × 2160 pixelů) při až 60 snímcích za sekundu. V menším rozlišení FullHD (1920 × 1080) umí nahrávat až 120 snímků za sekundu. Tyto vyšší snímkovací frekvence (než obvyklých 25 snímků) se hodí pro zpomalení pohybu.

Uvedené maximální hodnoty snímků za sekundu platí pro NTSC (Amerika). Pro režim PAL (Evropa) platí hodnoty nižší. Konkrétně jde o základních 25 snímků za sekundu, příp. až 50 snímků pro 4K záznam, resp. až 100 snímků při FullHD rozlišení.

Fotoaparát podporuje kódování videa H.264H.265. Též si můžete vybrat kvalitu komprese. Na výběr je komprese IPB (standardní, lehká), která je vhodná pro úsporu místa na paměťové kartě a komprese ALL-I, ve které je soubor videa sice větší, ale zase se lépe hodí pro další editaci.

Každopádně počítejte s tím, že s vyšším rozlišením a s vyšší snímkovací frekvencí vzniká vyšší datový tok. Jinak řečeno – pro delší videa (než několik sekund) potřebujete také rychlou paměťovou kartu. Kupříkladu záznam o rozlišení 4K při 60 sn./s zaplní paměťovou kartu o velikosti 32 GB po necelých 20 minutách natáčení. Při tom se datový tok pohybuje v průběhu natáčení kolem 30 MB/s. To vše při metodě komprese IPB standardní (s vypnutým HDR PQ a Canon Log). Koupíte-li paměťovou kartu s logem Video Speed Class V60, nebo vyšší, rozhodně neuděláte chybu.

Osobní zkušenost

Jednou krátkou větou – nadšení i zklamání. Nadšení rozhodně z toho, jak fotoaparát krásně a rychle ostří. Celkově chválím i rychlost snímání a zpracovávání snímků. Ve spojení se stabilizovaným snímacím senzorem s více megapixely je to moc pěkná změna (oproti předchůdci). Stejně tak se mi líbí možnost používat rychlé paměťové karty. Fotoaparát skvěle funguje i při natáčení ve vysokém rozlišení. V souvislosti s natáčením ještě musím zmínit přítomné konektory pro sluchátka a mikrofon. Dále si myslím, že pro nejednoho fotografa jsou přínosem též kreativní a scénické režimy + řada různého nastavení. Všechny tyto věci dělají z Canon EOS R7 velmi povedený fotoaparát.

Na druhou stranu je zde několik věcí, které bych oželel, nebo které mi prostě nesedí. Na ovládání fotoaparátu jsem si zvykl vcelku rychle. Ale jeho celkové držení v rukou mi dělá problémy. Fotografové s menšíma rukama jistě takový problém mít nebudou. Osobně též nějak nemohu společnosti Canon zapomenout absenci bateriového gripu pro lepší úchop. No a pak tu jsou ony kreativní a scénické režimy. V minulosti jsem si zvykl na to, že řada EOS 7D je něco, jako klon profesionálních zrcadlovek EOS 5D a 1DX na menším senzoru a s méně megapixely. Jinak řečeno, klasický Canon design bez speciálních režimu z řad levnějších fotoaparátů. K tomu navíc vysoký výkon v malém těle. Zde mi to však příliš nesedí.

Fotoaparát Canon EOS R7 určitě nepovažuji za špatný. Jen prostě na rovinu přiznávám, že z různých nastavení a režimů mi šla hlava kolem. Stejně tak z různých omezení s tím souvisejících. Občas to prostě bylo o tom, že když jsem chtěl vyždímat z fotoaparátu maximum a zkoumal položky menu, někdy bylo prostě třeba vzít si do ruky manuál a přečíst si více o tom či onom nastavení / položce.

Další osobní klady a zápory najdete o pár odstavců níže v tabulce.

Pro koho je fotoaparát určený

Řekl bych pro ty, kteří chtějí jít s dobou. Pro ty, kteří chtějí zažít rychlost snímání profesionálních bezzrcadlovek, skvělé ostření a další výhody a funkce, ale zároveň si nemohou dovolit drahá full-frame těla. Jen si to vezměte, Canon EOS R7 v srpnu 2022 stojí lehce pod 40 tisíc korun. Základní full-frame bezzrcadlovka EOS R6 stojí vysokých 60 tisíc korun. Pokročilý model EOS R5 dokonce ještě vyšších 115 tisíc korun a velmi rychlá EOS R3 jde s cenou přes 150 tisíc korun. Možnou alternativou je starší full-frame bezzrcadlovka EOS R, která stojí lehce nad 40 tisíc korun. Ta ovšem postrádá některé výhody modernějších bezzrcadlovek.

Tabulkové shrnutí Canon EOS R7

VýrobceCanon
NázevEOS R7
TypCSC (digitální bezzrcadlovka s výměnnými objektivy)
Typ snímačeCMOS (stabilizovaný v 5 osách)
Velikost snímače22,3 × 14,8 mm (crop faktor ×1,6)
Rozlišení32,3 Mpx (6960 × 4640 px)
Video4K při 50 / 60 fps (kódování H.264, H.265) do MP4
Životnost závěrkynepodařilo se zjistit, bude později doplněno
Počet ostřících bodů651 (automatický výběr), 5915 (ruční výběr)
Rozsah expozice1/16000 – 30 s (el. závěrka), 1/8000 – 30 s (mechanická), bulb
Rozsah ISO100 – 32000, rozšířitelný na 51200
Korekce expozice±3 EV, lze kombinovat s AEB
Expoziční bracketingstandardně až ±3 EV (pro 3 snímky)
Antiprachový filtrano
BajonetCanon RF / RF-S, s adaptérem i EF / EF-S
Formát snímkůRAW, HEIF, JPEG
Výklopný displejano
Materiál tělahořčík + plast
Rozměry132 × 90 × 92 mm
Hmotnost612 g (tělo, akumulátor, karta)
Základní parametry fotoaparátu Canon EOS R7

Klady a zápory

V tabulce níže záměrně neuvádím velké množství různých funkcí a nastavení. Pro někoho je to klad, pro někoho zbytečnost a spíše zápor. Spoustu těch funkcí bych osobně nejspíše vůbec nepoužil. Nehodí se totiž k mému způsobu práce a nebavilo by mne kvůli nim chodit do menu fotoaparátu a něco přepínat. Osobně mi nejvíce vyhovují režimy Fv, Av, Tv, M, příp. ještě Bulb + rychlé ostření + sledování objektů a obličejů. To mi tak nějak stačí. Kreativní věci řeší počítač, resp. pokročilé grafické a video editory.

Kladyzápory
autofokusvyšší váha přístroje
jasný LCD displejmenší buffer pro fotografie
rychlost ostřeníbez vestavěného blesku
rychlé kontinuální snímánímalá výdrž akumulátoru
kvalita videabez bateriového gripu
časosběrné snímky + video z nichhorší ergonomie pro větší ruce
podpora rychlých karet UHS-IIchybí vestavěná GPS
vestavěná Wi-Fivyšší cena
USB 3.2 Gen 2
Klady a zápory fotoaparátu Canon EOS R7

Závěrem

Jedno malé zamyšlení na závěr. Přemýšleli jste nad tím, zdali se vyplatí přechod z Canon EOS 7D Mark II na novější Canon EOS R7? Canon EOS 7D Mark II je výborný fotoaparát, ale oproti Canon EOS R7 zaostává téměř v každé kategorii. Na druhou stranu to neznamená, že by předchůdce moderní bezzrcadlovky EOS R7 byl na dnešní dobu nějaký špatný. Je velmi rychlý, spolehlivý, podporuje řadu objektivů a práce s ním je velmi dobrá. Na druhou stranu, natáčení v rozlišení 4K, kontinuální snímání rychlostí 30 sn./s a nejkratší časy závěrky 1/16000 sekundy, už může být něco, kvůli čemu se vyplatí přejít na moderní bezzrcadlovku EOS R7. Záleží tedy na vašich prioritách. V každém případě doporučuji si nový produkt před koupí nejprve náležitě „osahat“ v nějaké té prodejně fotografické techniky.