Archiv štítku: funkce

Expozičně rozdílné snímky

Expozičně rozdílné snímky při kontinuálním snímání

Při fotografování (kupříkladu ve sportovní hale) se může stát, že při kontinuálním snímání vyjdou expozičně rozdílné snímky. Není to problém jen sportovních hal, ale všeobecně všech prostor, které jsou osvětleny zejména starými zářivkami. Ne vždy je to patrné, ale některé zářivky dokážou dost nepříjemně blikat. Frekvence blikání je odvozena od frekvence elektrické sítě, tedy 50, resp. 100 Hz.

Při focení florbalového zápasu jsem narazil na jistý problém. Při rychlém kontinuálním snímání při expozici 1/200 sekundy a kratší mi často vznikají expozičně rozdílné snímky. Můžu mít problém se závěrkou foťáku?

Poslední problém nastal při focení taneční soutěže. Chtěla jsem vyfotit svojí dcerku při výskoku. Měla jsem na fotoaparátu nastavené kontinuální snímání. Snímat jsem začala asi půl sekundy před výskokem a prst ze spouště jsem sundala asi sekundu po doskoku. Za tu dobu vzniklo asi 30 snímků. Jenže doma jsem zjistila, že jich je dost tmavých, nebo z půlky takové divně barevné. Čím to?

Pokračování textu Expozičně rozdílné snímky

Potlačení mihotání

Potlačení mihotání ve fotoaparátu

Potlačení mihotání, resp. snímky bez tzv. mihotání, je vcelku šikovné rozšíření moderních fotoaparátů. U Nikonu se tato funkce nazývá redukce blikání obrazu. Jedná se o funkci, kdy je analyzován obraz dopadající na senzory fotoaparátu. Tyto senzory poté dokáží odhalit blikání zdroje světla a na základě toho změnit některé chování fotoaparátu.

Pokračování textu Potlačení mihotání

Maximální kvalita fotografií

Maximální kvalita fotografií

Maximální kvalita fotografií je to, po čem řada fotografů neustále lační. Problém je však trochu v tom, že pro každého fotografa znamená slovní spojení „maximální kvalita fotografií“ něco trochu jiného. Pro jedny je to obraz bez jakýchkoliv známek šumu, pro druhé perfektně ostré fotografie ve všech místech. V podobném duchu by se jistě dalo ještě chvíli pokračovat. Dnes se tedy podíváme na kvalitu fotografií z hned několika pohledů. Mimochodem například takovéto dotazy bylo možné za uplynulý rok najít ve Fotoporadně.

Trápí mě kvalita mých fotografií. I když fotím do RAWu, jejich maximální kvalita se mi stále nějak nezdá, čím to může být?

Maximální kvalita mých fotografií je žalostná. Fotografie jsou často rozmazané, chybí ostrost. Dle rady svých kolegů fotím na manuál. Co dělám špatně?

Rád bych měl fotografie bez šumu. Nicméně i když fotím na citlivost ISO 100 mám po postprocesu pocit, že něco není v pořádku. Šum je patrný na mnoha fotografiích. Koukal jsem se na snímky fotografů na Flickru se stejnou výbavou jako mám já. Mám pocit, že má maximální kvalita fotografií je hodně daleko za autory na tomto serveru. Čím to?

Co mám udělat, aby kvalita mých fotografií dosáhla maxima? Existuje nějaký univerzální návod?

Někteří z vás jistě tuší, že na některé výše uvedené dotazy nelze odpovědět jen pár větami. Problém s kvalitou fotografií je třeba brát trochu více do hloubky.
Pokračování textu Maximální kvalita fotografií

Menu fotoaparátu

Menu fotoaparátu

Menu fotoaparátu neodmyslitelně patří k dnešní moderní digitální fotografii. Právě v menu fotoaparátu se skrývají všechna nastavení fotoaparátu a někdy i jeho příslušenství (např. externího blesku). Mnoho začínajících fotografů se však jakýchkoliv změn v menu fotoaparátu brání seč to jde. Mají k tomu opravdu důvod? Je možné několika málo změnami úplně rozhodit nastavení fotoaparátu? Odpovědi na tyto otázky a nejen to, najdete v dnešním článku. Ještě bych rád upozornil na fakt, že menu fotoaparátu je značně rozsáhlé a proto bude značně rozsáhlý i tento článek. Objasňuje totiž některé položky v menu a těch je opravdu velké množství. Pokračování textu Menu fotoaparátu